UEC Tortosa – Trail Running

Aventures i desventures dels corredors de la UEC

L’Olla amb més share!!!!

11 Juny 2019 per Jaume

Primer que tot agrair a Ricard i la Unió Excursionista de Vic per donar-nos l’oportunitat de gaudir i xalar d’aquesta gran XIII edició de l’Olla de Núria!!!!

Bé tot comença com comencen les històries, amb un principi, i aquest el tenim a Campredó, on ens embarcarem aquesta collada direcció a Queralbs, per endavant ens quedaven 3h i mitja de viatge, 4 cotxes, 15 amics i molta aigua per “veure”.

Anem fent parades tècniques però al arribar a Queralbs, ens trobem un poc de trànsit, no obstant ens deixen arribar a hora d’agafar el cremallera, tot una experiència.

Bé, arribem al Santuari de la Vall de Núria, preciosa arribada amb el cremallera i que no deixa cap ull indiferent. Ens dirigim a l’hotel on em reservat les habitacions i on deixarem les motxilles per anar tot seguit a sopar que ja és hora.

Acabats de sopar, anem a fer el cafè, algú s’anima i fa alguna que altra copa “balón” per anar agafant forces i recuperar-ne del llarg viatge i a dormir, que demà el Marc participa al km vertical ja que esta apuntat a la Reolla!!!!

Així, doncs ben d’hora tots a esmorzar i alguns aprofitem i fem sortida per “aclimatar” les cames, jejeje ni que fos un 8.000m!!!! I mentre intentem calmar un poc el Marc que ja esta nerviós i a les 10:30h té la sortida, 58′ i esta dalt al Puigmal i sense suar ni una gota!!!!

Quina cara de patiment!!!!

Natros mentrestant anem fent lo mec pel GR-11, inclús sense saber-ho vam celebrar un aniversari amb pastelon inclòs!!!!

passant pel Pas de les Barraques, fent un parell dels Pics de l’Olla, el Pic d’Eina i enfilant després el Pic de Noufonts, on un petit bivac ens deixa acurrucar-nos i que el fred i el vent es parin per fer-nos unes quantes fotos amb el súper trípode!!!!jajaja

Conquerint el Pic d’Eina

Ara ens dirigim cap al Coll de Noufonts, on tots baixen a excepció de Piti i un servidor que s’aventuren a pujar al Noucreus per després reemprendre el camí i trobar-nos baix. No vam fer cap foto degut al fort vent i fred que teníem a les zones altes….

Anem baixant i ens trobem uns surgents o ullals ben prop del coll que aprofitem per refrescar-nos. També trobem una família amb dos menuts que ja havien fet el seu primer 2800, el Noucreus, quins cracks!!!!

Seguim avall i on ens trobem amb uns poltres i cavalls al solet i tranquils i que es deixen fotografiar i fins-i-tot passar pel costat sense assutar-se de res!!!!

2 potrets i la seva mare!!!!

Arribem i felicitem al Marc pel seu fugaç km vertical!!!! Ara ja a dinar, descansem una estona i anem a recollir els dorsals.

Després una cerveseta i a sopar i a fer bondat que demà toca matinar, no obstant alguns, han estat preocupats pel tema de l’arribada i la seva volta al ruedo!!!!!

Bé, ha arribat l’hora, esmorzem, ens vestim i al puesto. Arc de sortida i tots nerviosos, ens fem la foto de rigor i molts d’ànims a tots que de ben segur que ho bordareu família!!!!

Comencem la cursa amb una volta al Santuari i tot seguit ja enfilar cap al Puigmal, on la televisió de TV3 ens retransmet en directe. La pujada es va fent i arribem tots al cim amb temps de sobres sobre el tall, així cap al coll de Finestrelles on tenim l’altre tall, i cap a l’últim, el coll de Noufonts on en Karim i un servidor decidim quedar-nos 10 minuts perquè l’organització ens desqualifiqui que ja estàvem cansats, no obstant, un jove i gran àrbitre (Manel) ens ofereix aigua i marxem despavorits tant Belen com Karim i un servidor.

Emprenem la pujada per beure al nostre amic Ricard, el qual estava al Pic de Noucreus i on ens esperava amb una grata sorpresa per hidratar-nos molt bé!!!! Moltíssimes gràcies un cop més, no obstant la propera vegada per guanyar-te el 10 i que ara s’ha quedat amb un 9,5 ens hauries de portar un fuet per picar algo!!!!jajaja

Continuem i després de vèncer la cresta ja ens enfoquem cap a la meta, on unes corbes ens fan baixar poc a poc per després passar per l’Alberg Pic de l’Àliga on ja sentim les veus de l’arribada!!!! Vinga que ja ho tenim això!!!!

Al final no ens fan donar la volta al ruedo i arribem directe!!!! Tots al final arribem al lloc!!!!

Ara ja sols ens queda menjar, recuperar forces i emprendre el camí de tornada cap a casa.

Classificacions l’Olla vertical

Classificacions l’Olla clàssica

Retransmissió l’Olla de Núria per TV3

Aprofitem també per felicitar a Elena pel seu gran ultra a la Tenerife Bluetrail!!!!! Gairebé 20h per vèncer 102km i ni més ni menys que 6.784m positius de desnivell!!!! Ets incansable i tota una lluitadora!!!!! Enhorabona flor!!!!

Classificació

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *