UEC Tortosa – Trail Running

Aventures i desventures dels corredors de la UEC

X Cursa de Les II Torres

13 Febrer 2019 per Jaume

Aquest diumenge teníem la X Cursa de Les II Torres i el XII Canicròs del terme, així, ens posem mans a l’obra i a les 6 del matí tots el voluntaris ja comencem a moure l’esdeveniment.

Els preparatius ja estaven llestos de totes aquestes setmanes i gràcies a l’organització d’un molt bon director, Manel, ens presentem a la zona esportiva municipal, on comencem a muntar els ordinadors, so, arc de sortida, taules, cadires, endreçar samarretes, i posar en ordre els sobres dels dorsals, etc.

Ben prompte, comencen a arribar els participants, ja es senten els lladrucs dels gossos, i poc a poc van passant a recollir els dorsals i les samarretes. Alguns es fan el cafè, i ja es veuen com van calentant per la zona esportiva municipal.

Mentrestant, els voluntaris van acabant d’enllestir la sortida, amb el “corralito” i altres tasques. Els avituallaments carregats i al lloc, el circuit marcat i aquest cop ens han respectat i no han tret cap cinta, ni cartell indicador. Diferents voluntaris també als llocs on podria haver alguna confusió per als participants, i també els controls de pas situats i preparats per xipar.

Els més primerencs a sortir seran els del canicròs, que poc a poc van passant el control veterinari i amb alguna que altra escandalera es dóna el tret de sortida a les 9h del matí. Els deparen 9km de camins, corriols i senders i algun que altre “repetxó” que els farà suar de valent.

Un quart més tard, es dona el tret de sortida de la cursa absoluta, la cursa exprés i la marxa llarga, a uns 23km per davant i als altres 19km on els continus “suba y baja” els farà aconseguir un bon desnivell al finalitzar l’esdeveniment.

I finalment un quart encara més tard, surten els de la marxa curta, on els 9km al igual que els del canicròs i amb el dia que tenim, els faran gaudir d’unes vistes immillorables.

Els escombres han anat sortint, cadascú al seu moment, els de la marxa llarga i cursa absoluta o trail junts, no obstant un servidor s’adelanta per tal d’agafar l’últim dels participants de la seva modalitat i d’aquesta forma vigilar que no passi res a ningú.

Van passant els km i ben prompte, arribem al primer avituallament, on tenim el primer encreuament, i on uns voluntaris la mar de tremendos cuiden i mimen a tots els participants. Vols esmorzar??? Em diuen. I jo, agraït però he de seguir amb la meva tasca. Ara ja comença la pujada, per les Muixoneres o Colls de Santa Caterina, prompte trobem un segon desviament, el que ens diu a l’esquerra el Trail i a la dreta, marxa llarga, cursa exprés i Junior. Ja esta Carlos esperant-me. Un cop passo, tanca la zona de Trail i indica a tota la resta de participants la direcció que han de prendre, on un petit aixeregall els esperarà de pujada.

Jo començo a desmarcar, i de sobte amb el GR-192 com a sender a resseguir, arribo al segon avituallament, on una família molt templada i del C.E. Montaspre, ens té preparat un gran avituallament, amb unes xuxes un poc dures!!!!jijiji L’ajudo a plegar la carpa i arranco, a l’encreuament per pujar cap a la Creu de Coll Redó, punt més alt de la cursa, em trobo a Rufo, el qual m’ajuda a treure alguna cinta, moltes gràcies!!!! Rapidet, rapidet, que m’agafarà el bou i no estic al lloc. Arribo al Coll de l’Alba, on un parell de fotògrafs i Miquel m’esperaven en candeletes, ja poden recollir i anar a un altre punt, per tal d’ajudar i gaudir del que més els hi agrada, la fotografia, i molts corredors agraeixen aquest record. Aquest moment deixo el GR-192 per seguir una pista que em farà cap a un sender netejat per la nostra entitat i resseguir la famosa “Pujada del Formatge”.

Arribo a la casa, on el propietari, molt agraïts l’organització ens ha obert la cadena i d’aquesta forma els corredors poden passar millor. Mario, allí com un clau, indicant a la gent que en uns 400m hi ha un desviament a la dreta, per agafar la “Pujada del Formatge” i amb alguna foto també feta del repetxonet!!!!jiji

Bé, surto a les antenes i segueixo desmarcant, arribo a l’encreuament, on Jordi ja començava a estar geladet, i m’uneixo amb les grandíssimes escombres de la marxa llarga, vinga que ja arribem a l’avituallement tercer, no abans sense baixar una petita tartera molt engrescadora.

Arribem a l’avituallament i deu ni do com ens reben!!!! Són fantàstics!!!! Els ajudem a plegar un poc mentre surten els participants i prosseguim amb la marxa. Un altre desviament i resseguim un sender, que ens portarà ja a la zona dels argilers. No abans sense passar per un petit barranc que uns quants se’l saltaven tot i esta senyalat i els crido perquè retornin al camí.

Quin goig aquest quart avituallament, totes les joves promeses del poble!!!! I a sobre, han fet rostida i tenim brotxetes!!!!! Són fantàstics!!!! També, al sortir de l’avituallament, han deixat tallat el pas per la pista i agafar el sender que hi surt aprofitant un bany que hi havia allí, són uns cracks!!!!

Ara ens enfilem, perla zona cremada no fa molt, quina pena fa la veritat….. I sort que encara el van poder frenar. Uns quants encreuaments, sota la meva forma de veure-ho massa remarcats, i arribem al cinquè avituallament, on l’Òscar i els seus companys ens esperaven ja amb ganes, perquè portaven moltes hores allí, amb un poc de fred, tot i el bon dia que teníem. La sombra i una petita brisa, et fa quedar tiesso.

Ara ja sí, tenim l’última pujada al Coll de Rajolers. Un cop arribem d’alt, aprofitem per fer-nos i fer algunes fotos als participants. Aquí ja ens unim a tots els circuits de la cursa i doble feina, ja que hem de desmarcar cintes del canicròs i cintes de les curses i marxes….. Mareta meua!!!! Quines bossades!!!!!

Arribem al monument de pedra seca, on també aprofitem per fer-nos una foto els tres junts. Continuem i al pouet ens trobem amb Carlos i Mario, els quals ens esperaven per tancar la porta d’entrada abans del barranc.

Vinga que ja acabem, sortim a la pista, on passem pel costat de la casa de Juan i 2 floretes es fan una fotografia amb l’ametller tant florit i preciós que hi ha. Ara bé, no sé què està més apustuflant, si l’ametller o elles (jo crec que indiscutiblement elles) jejejej.

A ritmet per la pisteta i passem el túnel per entrar dintre Campredó. Les últimes cintes i ja ens esperen a meta, on amb el nostre pas tanquen el marcador i poden descansar. Han arribat tots els participants sense prendre mal, tret d’alguna que altra rascada, tot un èxit!!!!

Agrair a tota l’organització, entitats organitzadores, director i sobretot als participants i voluntaris, ja que sense vosaltres no podríem tirar endavant amb aquests esdeveniments!!!!

Ara ja toca el dinar, una bona escudella i a endreçar tot el material. Les 20h de la tarda i arribem a casa, ara ja toca descansar que el cap de setmana ha sigut llarg i amb molta càrrega de treball.

Enhorabona a tots els podis aconseguits equip UEC Tortosa de Trail!!!! Seguiu així que ja no us agafaré!!!!!jijij

Per últim també felicitats a les participants a la Mitja de Barcelona!!!! Quina marxa porten i com corren les bandides!!!!!

Fotos de Mauro

Classificacions XII Canicròs Les II Torres

Classificacions Cursa Exprés Les II Torres

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *