UEC Tortosa – Trail Running

Aventures i desventures dels corredors de la UEC

Mar i Muntanya amb la Marató de TV3

18 Desembre 2018 per Jaume

Avui ens em llevat ben d’hora ben d’hora i a les 7h del matí hem anat arribant a l’estació de ferrocarrils de Tortosa amb les bicicletes per fer el cafè i sortir amb el primer tren cap a l’Ampolla, on 23 valents intentaríem el gran repte de final d’any, l’esplèndid Mar i Muntanya, tota una aventura amb molta xalera i grans persones que fan d’aquest esdeveniment un dia immillorable!!!

Així doncs, i després de comprar els bitllets, ens disposem a carregar les bicicletes al tren i cap a l’Ampolla. Allí, ja la nova adquisició de cert senglares deixa entreveure i comença a gravar el que després resultarà ser un conjunt d’instantànies un poc mogudes. Ens reunim tots a la vora de la mar, aquest anyal passeig degut a unes obres al port, i ens fem la corresponent foto a perill de ser bombardejats pels diversos vols d’estornells que ens indiquen que són ells els qui manen allí baix.

Arranquem, ara sí, i comencem a pujar amb alegria, ja es comencen a veureles cames, déu ni do quin ritme que imposen les bèsties, no obstant, n’hi ha 2 bandarres que amb les seves cares paguen i penses avore si li agarra un petit curtcircuit!!!!jijiji

Fem la paradeta a un encreuament per tal de treure’ns roba i la pertinent foto, ja que el dia que ens fa és apustuflant!!!! Quina festa en tot moment!!!!

Tornem a arrancar i ara sí, gairebé fins la última pujadeta al Coll de l’Albano tornem a parar, xip xap xip xap i al puesto, on amb l’últim alè ens fa arribar d’alt, i on unes moreres ens deixen improvisar una gran instantània ambles bicicletes al més estil del “Sargento” (quan ho vegi em matarà). Després la típica fotografia a la portalada de l’ermita del Coll de l’Alba, on necessitem una mica d’organització, ja que alguns són molt sosos i no volen fer-se una altra foto!!!!jejeje

Continuem i ara cap a esmorzar a l’ermita de Mig Camí, on encara no havien obert i això ens obliga a baixar a baix Tortosa i anem a esmorzar al bar de la plaça de l’Ajuntament on una gran reina i el seu “lacaio” (quan ho vegi aquest també em pot desheretar) ens brinden un bon esmorzaret per agafar forces i anar cap a la Caramella.

Arranquem i degut a les lletres de Tortosa al més pur estil Hollywood ens fan fer una enèsima fotografia tots junts. També ara sí, ja va sent típica,degut a la seva reforma, al pont roig de Tortosa, fem la foto, tot i que a alguns ens costa més parar, ja esta bé de fotos, no vull parar, i un servidor dient: “una foto més i mon anem”.

Motoret en marxa i cap a la Caramella, on ens abandonen 3 persones degut a certes obligacions. Ara sonen les paraules de: per on anem? I la seva resposta és per on sigui més ràpid i menys cansat. Asfalt o pista? I l’electricitat va fallar i vam anar per la pista, aquest de la bici en piles és un bandarra!!!!

Així doncs arribem a canviar-nos a la Caramella on ens brinden un senyor refrigeri i on l’hospitalitat de la seva atractiva i bella dama són com sempre inigualables!!!! Moltíssimes gràcies un cop més per aquest gran detall ets increïble!!!!

D’aquí, enguany ens dividim amb 2 grups, els quals uns fan el mític mar i muntanya amb el seu km vertical de sempre, amb l’escalerola com a punt àlgid i d’altres enguany innovem i anem per la Vall del Pastor, que ha sigut netejat i remarcat de fa poc temps i amb unes vistes tremendes.

Ens toca esperar degut a un petit contratemps de bosses, que havien sigut reubicades a un altre lloc, però on una fantàstica princesa i el seu fill venen i ens fan entrega!!!! Ara sí, comença la última aventura, cap a Caro que el dinar ens espera. Comencem aquest grup de 6 valents i 1 apurat a muntar per la Vall del Pastor, on pel fons del barranc i fins que no arribem a la Cova del Sapo les argelagues, coscolls, algunes ortigues (i no són les de mar) i altres arbusts ens deixen la pell amb un peeling que molts voldríen!!!!

Arribem a l’encreuament de la Font del Gel i uns quants a veure-la, i on un parell ens quedem esperant el seu retorn, ja que són mansos i saben tornar.Enfilem la última pujadeta fins la Font dels 5 Sentits i cap a la Barcina on passem pel costat i sortim al Coll del Vicari, i aquest any no hi ha cap representant d’aquest grup que faci cim de Caro, no obstant tenim dades d’algun intrèpid muntanyenc de l’altre grup de valents que sí que fa cim (que bandarra i que fort que està la cabreta).

Ara ja sí, cap al Refugi de la UEC de Caro on el seu guarda ens té preparat un bon tiberi per carregar piles i acabar de gaudir d’una gran jornada!!!! Quina gran escudella i quin estofat!!!!! Millor que el que ens acabem de pegar venint cap aquí!!!! Moltes gràcies per l’hospitalitat!!!! (i aguantar-nos/me)jajaja

Per rematar, i coincidint amb la Marató de TV3 i poder aportar el nostre granet d’arena, fem el sorteig d’una rifa on la UEC Tortosa havia preparat un gran lot per sortejar amb tots els donatius i així ajudar en la causa que s’ho mereix de valent!!!! Amb un sorteig un poc amanyat procedim a fer l’entrega del lot, un pernil i una botella de vi i celebrar que entre tots els assistents hem recollit 146€ que van íntegrament a ajudar en la investigació. Aquests petits detalls són els que fan gran a les persones!!!! Que bonic!!!!! Esperem que entre tots sumem i puguin arribar a trobar la seva cura!!!!

Powered by Wikiloc

Track per la Vall del Pastor

Algunes de les fotografies:

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *